توصیه های مهم برای صاحبان حیوانات خانگی در هنگام خرید فرش

توصیه های مهم برای صاحبان حیوانات خانگی در هنگام خرید فرش

شاید کسانی که حیوانات خانگی نگهداری میکنند به شدت به حیوانات خود علاقمند و وابستگی داشته باشند. اما وقتی قرار می شود فرش و دکوراسیون اتاق یا منزل خود را با در نظر گرفتن این مطلب طراحی کنند کمی کار مشکل تر می شود. بنابراین باید نکاتی را در نظر گرفت که عین حفظ زیبایی و به روز بودن دکوراسیون و فرش شما حیوانات خانگی شما نیز برای آن دست و پا گیر نباشند.

 حیوانات خانگی به ویژه سگ ها دوست دارند اغلب اوقات خود را بر روی زمین سپری کنند. بنابراین قطعا یک سطح گرم و نرم برای آنها بسیار راحت تر و مناسب تر از سطح سرد و کفپوش های سخت است. همچنین یک کفپوش خوب می تواند در هنگام راه رفتن و بازی کردن محل بسیاربهتری برای سگ محبوب شما باشد.بنابراین بهتر است به مواردی که شما باید در هنگام خرید فرش برای خانه ی خود به آن توجه کنید اشاره می کنیم.

  • فرش شما باید دارای خواص ضد لک باشد و هرگونه لکه ای را به راحتی پاک شود.
  • بسیار مقاوم باشد.

اصولا در این موارد خرید فرش هایی با خاب لوپ پیشنهاد نمیشود چرا که اگر فرش دارای خاب لوپ باشد احتمال گیر کردن پنجه های حیوانات شما را افزایش می دهد و احتمال آسیب دیدن زود رس آن وجود دارد.

فرش های نایلون

فرش های نایلونی یکی از بهترین گزینه هاست. چرا که هم در برابر لکه مقاوم است و هم اینکه دارای عمر و دوام بسیار زیادی هستند.به همین دلیل فرش های دارای خاب نایلون معمولا انتخاب اول برای فرش اتاق کودک و نیز برای افرادی که از حیوانت خانگی نگهداری می کنند.

تراکم فرش

دقت به تراکم فرش مورد مهم بعدی است . چرا که هرچه فرش دارای تراکم بالاتری باشد برای حیوانات خانگی راحتی بیشتری را  فراهم می کند همچنین دوام آن افزایش می یابد و تمیز نگه داشتن آن راحت تر است.معمولا فرش های با تراکم کمتر برای نگهداری و گرد و غبار و کثیفی در بین نخ های سطح فرش مستعد تر هستند.

رنگ فرش

قطعا مهمترین مسئله در انتخاب رنگ فرش تناسب و وابستگی آن به دکوراسیون منزل، پرده، رنگ اتاق و ……. است. اما درصورتی که بتوانید فرش هایی را با رنگ تیره انتخاب کنید برای شما که از حیوانات خانگی نگهداری می کنید مناسب تر است.

کیفیت فرش

حتما در انتخاب کیفیت فرش باید محل پهن شدن آن و ترافیک رفت و آمد محل توجه ویژه ای داشته باشید. سعی کنید فرش هایی با کیفیت بالا و دوام عمر بیشتر را برای محل های با ترافیک و رفت و آمد بالاتر مثل اتاق نشیمن و راهروها انتخاب کنید و فرش های با کیفیت و تراکم پایین تر را برای محل هایی مثل اتاق خواب که معمولا رفت و آمد کمتری دارند خریداری کنید.

شستشوی حیوانات یا فرش

برای تمیز نگه داشتن فرش ها باید برنامه منظمی داشته باشید. اگر شستشوی فرش برایتان در مدت زمان های کوتاه امکان پذیر نیست پس سعی کنید سگ ها را تمیزتر نگه دارید. سگ ها را بطور منظم حمام کنید و یا بطور منظم با دستمال های مرطوب موهای زیاد بدن و دست و پای آن ها را را تمیز کنید تا فرش ها دیر تر کثیف شوند.

تمیز کردن فرش

اگر در خانه حیوان خانگی نگه می دارید باید هر روز فرش ها را با جارو برقی بطور خفیف جاو کنید و یا دوبار در هفته با قدرت بالا جارو برقی بکشید. این مساله بسیار مهم است چرا که شاید شما موهای بدن حیوانات را روی فرش خود نبینید اما مطمن باشید که آنها آنجا هستند و شما نیاز دارید که بطور منظم از طریق مکش های هوایی جارو برقی آن ها راجمع آوری کنید.

در صورتی که فکرمی کنید این مطلب مفید است، لطفا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید