تاثیر فرش و فرش ماشینی در دکوراسیون

تاثیر فرش و فرش ماشینی در دکوراسیون

تاثیر فرش و فرش ماشینی در دکوراسیون

با توجه به اینکه فرش ایرانی و علی الخصوص امروزه فرش ماشینی ایرانی در هر قسمتی از منزل و یا دفترکار،مایه دلگرمی و شکوه است و بیشترین جلوه را به این مکان ها و مبلمان می دهد، اما رعایت برخی از اصول اساسی در رابطه با انتخاب فرش و دکوراسیون علاوه بر آنکه نشانگر ذوق و سلیقه ی خریدار است در دوام و پاکیزگی و نمای هرچه بیشتر فرش نیز تاثیر انکار ناپذیری دارد.در این ارتباط باید عوامل رنگ، بافت و طرح فرش را مورد توجه قرار داد.به عنوان مثال فرش های کم دوام، ظریف،ابریشمی، قدیمی و عتیقه ویا زمینه روشن را نباید در اتاق نشمین، نهار خوری و اتاق های کودکان قرارداد.محل های مناسب برای این گونه فرش ها به طور معمول اتاق های پذیرایی،خواب، کتاب خانه و سرانجام مکان های کم رفت و آمد است.فرش اتاق نهار خوری باید به اندازه ای باشد که پایه های صندلی های مستقر در اطراف میزناهارخوری به تمامی روی آن قرار گیرد. به عبارت دیگر ابعاد فرش باید از هر طرف حداقل ۶۰ تا۷۰ سانتی متر بزرگتر از اندازه ای میزنهارخوری  باشد.

استفاده از فرش در سالن های پذیرایی

در سالن های پذیرایی فرش مقابل ها و کاناپه را در اندازه ایی انتخاب میکنند که ضمن پوشش مساحت مورد نظر مقداری از سطح آن نیز زیر پایه های مبل ها و کاناپه قرار گیرد. نکته ی دیگر این است که هیچگاه مساحت مقابل کاناپه و مبل ها را با یک جفت قالیچه مفروش ننمائید چون که از نقطه نظر زیبایی تاثیری نامطلوب و نا خوشایندی دارد.

برای اتاق خواب از چه فرش هایی استفاده شود

به جای مفروش نمودن اتاق خواب ها با یک تخته فرش بزرگ که به اجبار قسمت هایی از آن به زیر تخت خواب می رود بپوشانیم، توصیه می شود از چند تخته قالیچه کوچک و پاتختی ترجیجا با رنگ های روشن استفاده شود.

چند اصل کلی در انتخاب فرش در دکوراسیون

عامل طرح در انتخاب فرش برای مکان های مورد نظر نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. به عنوان چند اصل کلی می توان گفت که در منازل و محل هایی که با مبلمان استیل تزئین شده باشند،طرح های گلدار و همچنین فرش هایی با طرح های هندسی و در آپارتمان ها و ساختمان هایی که مبلمان آنها از نوع مدرن است فرش هایی با طرح های هندسی و شاخه شکسته جلوه و زیبایی بیشتری دارند.

از فرش های ترنج دار در چه مکان هایی استفاده نماییم

فرش های ترنج دار در سالن های پذیرائی و در محل هایی که نقش ترنج آن در معرض دید کامل باشد و قالی های با نقش سرتاسری و یا خشتی در سالن های نهار خوری و پذیرایی نشیمن و کتاب خانه منظره ی بهتری دارند.

در صورتی که فکرمی کنید این مطلب مفید است، لطفا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید